יחסי מין בהלכה

הרב יניב חניאכוחשווןתשעב23/11/2011
שאלה:
כבוד הרב שלום רב ברצוני לשאול האם חייבים להיות מכוסים בשעת קיום יחסי מין או שאפשר לקיים בעירום מלא ללא שום כיסוי? וכן מה הדין בזמן מין אוראלי(באקראי)או נשיקות מישוש וכדו'. נא לא לפרסם את שאלתי (ובפרט את כתובת המייל שלי)
תשובה:
מקובל שבזמן כל הזמן ההכנה והמשחק השותף אין צורך להיות מכוסים. בשעת התשמיש עצמו, כלומר בחדירה, לרוב הדעות צריך להיות מכוסים.טוב, כמובן שהאמירה לא היתה שצריך לא לחשוב על זה שבועיים, אלא לשים את זה במקום הנכון, במחשבות הנכונות. זה באמת ובתמים לא קל, בטח לזוגות צעירים וכאשר מאוד רוצים להיכנס להריון, אבל זו הדרך היחדיה שאני מכיר שמצליחה להתמודד עם הקושי. טהרת המשפחה היא אחד מיסודות היהדות החשובים ביותר
שלום פרח, אני דווקא קיבלתי פעמיים את הטקסט. אני שמח שהחלטת לא לעשות את זה ואני מקווה שאכן תעמדי בזה, כפי שאמרו חכמים "אין אפוטרופוס לעריות" וזה נסיון קשה... למה שלא תמצאי לך מישהו להתחתן איתו? אני מסכים שאם יקרהמשהו כזה לא תוכלי להביט לאף אחד בעניים, אני מכיר את התופעה הזו ממקרים אחרים.
ברוב המקררים והמקפיאים המצויים כיום (גם כאלו הנראים כמו הישנים) לחצני הדלתות מפעילים באופן ישיר ומיידי מערכות נוספות מלבד הנורה. כגון מאוורר, ספירת פתיחות, נורות ביקורת שונות בכרטיס הפיקוד, טיימר להתרעה ועוד.
בנוסף, בחלק ניכר מהמקרים לחצנים אלו מוטבעים בדפנות המקרר ומופעלים בעזרת מגנט נסתר, כך שאין אפשרות לראותם וקשה מאוד לקבע אותם בצורה אמינה.
חשוב להדגיש שגם אם אין בכלל תאורה במקפיא, זה ממש לא אומר שאין לחצן דלת (גלוי או נסתר).
לכן, יש צורך בפיקוד שבת למקרר. פיקוד זה תפקידו למנוע את הפעלת כל המערכות הפועלות במקררים מודרניים. לא רק אלו הנראים לעין, כמו כיבוי האור, אלא רבים אחרים. יצירת התקן למקרר לשבת מצריכה ידע טכני והלכתי רחב, כדי לדעת מה מופעל בזמן השימוש במקרר, מה צריך לכבות והיכן להתקין כל רכיב.
לכן, במקררים מודרניים, התקן שבת מיוחד למקרר הוא צורך הכרחי ואי אפשר להסתפק רק בכיבוי האור.
וכן החיישני טמפרטורה רגישים מאוד לא כמו במקרר עם הטרמוסטט המכני ולכן בהם יש חשש גדול של הפעלת המחשב של המקרר באופן מידי
.
התשובה התקבלה בסיוע משמרת השבת, המתמחים בנושא שמירת שבת בעידן הדיגיטלי
1) בדרך כלל, כאשר משהט אסור מסיבה מסויימת, לא נכנסים לכל אחד לבדוק איך הוא מתייחס לזה ומה הוא מרגיש. לדוגמא- נניח שיש מישהו שהוא לא מתגרה מבחינה של חוסר צניעות, אי אפשר להגיד לו- או.קי, לך מותר לראות דברכים לא צנועים. ההלכה היא כללית ונוגעת לרוב ופעמים רבות חושפת בפני האדם את הפנימיות האמיתית שלו ולא רק מה הוא חש. ולכן, אם זו ממש תספורת אסורה, הרי שהיא תהיה אסורה גם אם אתה מאוד אוהב את המראה שלה.
2) אם זה לא נחשב בלורית מבחינה הלכתית וזה שונה ממש שעושים עובדי עבודה זרה, לכאורה זה לא יהיה אסור ונראה לי שמה שאתה מתאר לא ממש אסור, זה בטח לא עבודה זרה.
3) אתה צריך לחשוב האם התספורת הזו לא משדרת דברים אחרים- כמו מרידה וכדומה. זה לא אסור, אבל אולי לא רצוי.
באופן כללי אני מאוד נגד שינוי שמות, אני חושב שהיום נוהגים בזה קלות ראש גדולה מאוד. רק בסיבות מאוד מאוד מיוחדות אני חושב שצריך לשנותאת השם, אם יש ממש אסון או מישהו על ערש דווי או משהו דומה. אני בהחלט חושב שזו בעיה לשנות שם בעקבות הרצאה... זה פשוט לא נכון לעשות את זה. בכל מקרה- אם אין לך סיבה ממש טובהלשנות,אני לא חושב שאת צריכה לשנות. לא חייבים לשנות בת.ז. רק אחרי שמתרגלים אליו. אם ממש מחליפים שם, הרי שצריך להשתמש רק בו, זה לא רק לתפילה או למשהו כזה, זה שינוי לכל החיים.
אם מדובר על דם בוודאות, בוודאות דם, גם אם זה הפרשות, אז את אסורה ואת חייבת להתחיל את התהליך מחדש. לחכות עד שההפרשות יגמרו, לעשות הפסק טהרה ולטבול שוב.
אם מדובר על משהו שהוא לא בוודאות דם (זה עניין של צבע, כלומר- אם הצבע הוא חום וכדומה), את צריכה להראות את הצבע לרב, והוא יגיד לך אם זה דם או לא.
אם מדובר על כמות קטנה של הפרשות, את לא חייבת לעיין בזה, כלומר- את יכולת ללבוש תחתון צבעוני, ואם יש הפרשה, שאת לא מרגישה אותה (וזה חשוב- זה חייב להיות בלי הרגשה), את לא חייבת לבדוק אם זה אדום או לו.
אם הכמות ממש גדולה, או לחילופין שאת מרגישה את זה יוצא, את חייבת לבדוק.
כאן יש פירוט לגבי עצם הלכות נידה בקיצור רב.








